Kirjeldus
“Enamlevinud vaimse tervise teemadega seotud diagnoosid lasteaias”
Käsitleme psüühikahäire diagnoose, mida kõige rohkem lasteaialaste puhul esineb. Püüame lihtsas keeles selgitada mida mõni termin tähendab ning arutleme ka müütide üle, mis puudutab väikelapseeas psüühikahäire diagnoosimist ja ravimitega kompenseerimist.
Leiame vastused küsimustele:
- Kas kõik keerulise käitumisega lapsed on autistlikud või tegelikult mitte? Kas kõne hakkab arenema kui lapsele piisavalt aega anda? Mida saab teha õpetaja kui tugispetsialistide abi napib?
- Kas ja mida peab õpetaja tegema erivajadusega lapse puhul teisiti kui teisi lapsi õpetades?
- Kui suur on tõenäosus, et ühes rühmas on 4-5 ATH diagnoosiga last? Kuidas neid lapsi õpetada?
Koolituse lõpuks saab õpetaja esmased põhitõed mis iseloomustab:
- vaimset mahajäämust;
- lapseeas alanud käitumis- ja tundeeluhäireid sh. aktiivsus- tähelepanuhäiret;
- autismispektrihäireid.
Püüame mõelda ja lähtuda põhimõttest: kaasav haridus – kes ja kuidas kaasab nii, et erivajadusega lapse ja samal ajal ka eakohase arenguga laste huvid ei saaks rühmas kahjustatud ning milliste teadmiste ja oskuste valguses saab õpetaja kõigi laste arengule toeks olla.
Koolitaja on Liina Lokko, kes on kaasava hariduse teemadega tegelenud juba üle 24 aasta. Viimastel aastatel on Liina olulisemaks koolitusvaldkonnaks tõusnud laste eneseregulatsioonioskuste kujundamine ning käitumishäirete ennetamine ja leevendamine. Liinal on pedagoogiline haridus ja teadusmagistrikraad arstiteaduskonnast epidemioloogia erialalt, lisaks rohked enesetäiendused erinevatelt koolitustelt nii Eestist kui mujalt. Erilist tähelepanu pöörab ta oma töös varajase märkamise ja sekkumise põhimõtetele.
* Koolitus ei ole järelevaadatav, sest osalejatel on võimalik küsida küsimusi ja võib tekkida arutelu. Soovime sellega hoida osalejate privaatsust ja loodame, et õpetaja, kes koolitusel osaleb saab seeläbi julgust oma küsimusi esitada teadmises, et see info ei satu võõraste pilkude alla.