Kuidas anda lastele selgeid juhiseid?
Kindlasti on vanematele ja ka õpetajatele tuttavad olukorrad, kus tekib tunne, et “Olen juba sada korda rääkinud, aga tulemust ei ole”. Ikka ja jälle tabame ennast kaugelt hõikumast või näeme teisi täiskasvanuid samamoodi käitumas. Me ju teame, et see ei toimi, aga kuidas siis teisiti?
Kuidas aidata lapsi enesereguleerimisel?
Mõned lapsed vajavad abi, et kontrollida oma emotsioone ja panna vastu impulsiivsele käitumisele. Miks nad sellega hädas on? Kuidas lastele eneseregulatsioonioskusi õpetada?
Miks on oluline rääkida lastega rahulikult?
Igal lapsevanemal tekib olukordi, kus esimese emotsiooni ajel oleks nii lihtne lapse peale häält tõsta. Miks aga on oluline rääkida rahulikult? Kuidas rahu säilitada?
8 olulist teaduslikult tõestatud mõtet, mida lapse arengu osas meeles pidada
Lapse arengut ja eluteed mõjutavad paljud erinevad tegurid. Mõned neist on paratamatud, teisi saame kontrollida ja suunata. Harvardi Ülikooli Lapse Arengu Keskus on välja toonud 8 olulist aspekti, mida lapse arengu osas meeles pidada.
Miks on lapsed kodus ja koolis erinevad?
Paljudele lapsevanematele ja õpetajatele on tuttav olukord, kus laps on kodus sõnakuulelik, kuid koolis sattub ikka ja jälle sekeldustesse. Või vastupidi - koolis on kõik justkui hästi, ent kodus on lapse käitumine keeruline. Miks nii on? Kuidas last aidata?
Kodune Montessori: kuidas peletada suvist igavust?
Meie eripedagoog Kadri osales eelmisel aastal Eesti esimesel Montessori pedagoogikast lähtuval assistendikursusel. Kursusel jäi kõlama mõte ettevalmistatud keskkonnast - see suurendab lapse iseseivust ja annab lapsevanemale rohkem vabadust. Mida tähendab ettevalmistatud keskkond ja kuidas seda luua?
Näpunäiteid „suvise tagasilanguse“ vältimiseks – kuidas lapsi suvel lugemas hoida?
Lugemisoskuse omandamine on paljude laste jaoks suur väljakutse. Suvine koolivaheaeg võib aga juba õpitud oskustes põhjustada tagasilanguse. Kuidas seda vältida? Mida teha, et lugemine oleks lapsele atraktiivne ning pakuks positiivseid elamusi?
Kuidas lapsi õnnelikumaks muuta?
Mänguasjad on lapse arenguks olulised, kuid tihti on kodud neist pungil. Vanemad püüavad täita lapse soove, kuid ühele järgneb teine ja asjad kuhjuvad. Kui palju peaks tegelikult lapsel mänguasju olema? Mis lapsi päriselt õnnelikuks teeb?
Eriolukorrajärgsed suvised tegevused õpiraskustega lastele – kuidas hoida lapsi aktiivsena ja leida neile tegevust?
Suvi tuli see kord teisiti, sest eriolukorra tõttu ei ole lapsed juba pikalt koolis käinud. Mida pikem on paus, seda suurem võib olla õpioskuste tagasilangus. Kuidas tagasilangust ennetada ja laste tegevust suunata, et sügisel oleks lihtsam kooli naasta?
Kuidas rakendada positiivset tähelepanu, et laps käituks paremini?
Asjatundjad on leidnud, et positiivne tähelepanu mõjutab laste käitumist hoopis tõhusamalt kui negatiivne. Mis üldse on positiivne tähelepanu ja kuidas seda praktikas rakendada?
Miks mõned lapsed jonnivad? Kas see võib olla õpitud käitumine?
Jonn on lapse arengu loomulik osa, ent mõnel juhul võib see olla ka õpitud käitumine. Lapse tujuka käitumise taga võib olla ka see, et laps ei oska teisiti oma emotsioone väljendada ega mure lahendada. Kuidas probleemsele käitumisele reageerida ja lapse jonniga toime tulla?
11 mõtet – mida öelda, kui lapsed nutavad?
Pole saladus, et lapse nutt tekitab meis ärevust. Aju reageerib nutvale lapsele kohe ja kiiresti, muutes meid tähelepanelikumaks ja abivalmimaks. Nuttev imik käivitab ajus "ründa või põgene" reaktsiooni, kiirendades pulssi ja sundides tegutsema. Tundub, et peame nutvale väikelapsele reageerima, aga kuidas?