Kirjeldus
Täiskasvanutena toetume visuaalsetele abivahenditele iga päev. Me kasutame kalendreid, päevakavasid, tänavasilte, toidupoe nimekirju, kaarte ja nii edasi. “Aita mul mõista” pildiseeriad on abiks lapse päevakava loomisel, sest visuaalsete meeldetuletuste kasutamine võimaldab lapsel oma tegevusi planeerida, korrastada ja ennekõike olla iseseisev.
Miks muudavad visuaalsed abivahendid mõistmise ja suhtlemise lihtsamaks?
- Sõnad “kaovad” kohe pärast nende ütlemist, pildid jäävad aga ajas ja ruumis kestma.
- Pildid suunavad ja hoiavad endal tähelepanu.
- Pildid võimaldavad rohkem aega informatsiooni töötlemiseks.
- Pildid aitavad meenutada.
- Pildi all on tekst selleks, et täiskasvanud kasutaksid alati sama sõnavara. Kasutades samu sõnu iga kord, kui pilti näitate, õpetate neid sõnu oma lapsele.
Pildiseeriate komplektid:
Põhikomplekti (28 pilti) kuuluvad tavapärasemad päevategevused, igapäevased kohustused, toidupauside pildid, päeva osade ja tegevustega seotud pildid.
Lisakomplektide abil saab õpetada riietumist, tegevuste järjestamist, kodutööde planeerimist ning sooritamist.
Riided ja jalanõud (25 pilti), kodutööd (25 pilti), vaba aeg (34 pilti).
Kuidas kasutada
1. Lapse päevakava
- Asetage pildid lapse silmade kõrgusele, kasutage selleks väikest magnettahvlit või tekstiili, millele saate pildid krõpsuga kinnitada.
- Reastage päevategevused ja pange tegevuse kõrvale kell, mis tähistab tegevuse algust.
- Kella veerandtunnid on esile toodud, et visualiseerida paremini aega, millal hakatakse valmistuma järgmiseks tegevuseks.
- Piltide abil saate koostada päevakava ning õpetada tegevuste järgnevust ja rahumeelseid üleminekuid ühelt tegevuselt teisele.
- Näidake eelseisva tegevuse pilti piisavalt suure etteteatamise ajaga, eriti kui laps ei soovi tavaliselt tegevusi vahetada või mõni tegevus on vastumeelne.
- Pärast tegevuse lõpetamist või lõppemist eemaldage pilt ning vajadusel lisage järgmised.
2. Motivatsioonikalender
- Asetage pildid lapse silmade kõrgusele, kasutage selleks väikest magnettahvlit.
- Jagage tahvel kaheks eraldi pooleks „vaja teha“ ja „tehtud“.
- Lapse eesmärk on pärast iga tegevuse täitmist asetada pilt “vaja teha” reast “tehtud” ritta.
3. Erinevate tegevuste õpetamine (nt. riietumise)
- Asetage pildid lapse silmade kõrgusele, kasutage selleks väikest magnettahvlit või tekstiili, millele saate pildid krõpsuga kinnitada.
- Asetage riideesemed, mis vaja selga panna jadana üksteise alla.
- Laps hakkab piltide järgi riietuma ning tõstab pildi teise tulpa, kui pildil näidatud riideese on selga pandud.
Kõigi materjalide puhul on tegemist intellektuaalomandiga ja selle kopeerimine ilma Varajase Kaasamise Keskuse kirjaliku loata on keelatud.