Kirjeldus
Päevakavad aitavad leevendada lapse ärevust, parandavad lapse mõistmisvõimet ja koostööd, annavad lapsele teavet:
- millised regulaarsed tegevused sellel päeval toimuvad?
- millises järjekorras sündmused aset leiavad?
- millised uued tegevused päeval toimuvad?
- mida ei toimu?
- millised muudatused päeva jooksul päevakavas toimuvad?
- millal on aeg lõpetada üks tegevus ja alustada uuega?
Päevakava pildiseeriate koostamise põhimõtted:
- vastavad koolieelse lasteasutuse tegevustele;
- iga pildi all on tegevust selgitav tekst;
- iga pildi kõrvale saab panna liigutatavate seieritega kella, mis näitab tegevuse alguseks planeeritud aega. Kella veerandtunnid on esile toodud, et visualiseerida lastele paremini aega, millal hakatakse valmistuma järgmiseks tegevuseks.
- Paigaldage päevakava rühmaruumis nähtavale ning hästi viidatavale kohale.
- Sättige see nii, et lastel oleks võimalik päevakava juurde pääseda ning iseseisvalt sellele osutada.
Kuidas kasutada päevakava?
- Valige kindel aeg/kindlad ajad päevas, mil saate koos lastega päevakava pildid üle vaadata ning need tegevuste järjekorras nimetada. Lasteaias on selleks sobilik hommikuring, väike paus enne õppetegevusi või õueminekut, hetk enne puhkeaega vms.
- Eemaldage pärast tegevuse lõpetamist päevakavalt pilt (nt hommikuring on lõppenud).
- Näidake eelseisva tegevuse pilti piisavalt suure etteteatamise ajaga, eriti kui laps ei soovi tegevusi vahetada.
- Kõik päevakavas toimuvad muudatused visualiseerige lastele (nt matemaatika asemel on emakeel – vahetate koos lastega pildid päevakavas ära).
Kõigi materjalide puhul on tegemist intellektuaalomandiga ja selle kopeerimine ilma Varajase Kaasamise Keskuse kirjaliku loata on keelatud.