Kirjeldus
Positiivsete emotsioonide kasvatamise seisukohast on oluline luua lapsele rõõmus meeleolu. Samas ei ole õige last emotsioonide ja muljetega üle koormata. Emotsionaalseks õppeks on laps kõige altim kolmandast kuni seitsmenda eluaastani – ehk kogu lasteaia ea. Last tuleb õpetada oma tundeid ära tundma ja neile vastavalt ka käituma.
Meeldetuletuste kasutamine õpikeskkonnas võimaldab planeerida, korrastada ja ennekõike olla iseseisev. Lastele on tähtis piltidega ootuste ja kokkulepete visualiseerimine, sest nad alles hakkavad õppima, kuidas maailmas asjad käivad.
Pille ja Kalle sobiliku käitumise ja eneseregulatsioonioskuste õppimist toetavad visuaalid annavad võimaluse luua rühmaruumis selge ja terviliku kirjelduse ootustest. Kui asetada pildid nähtavale kohale, siis on võimalik igal ajal neile kokkulepetele osutada. Kokkulepped aitavad ära tunda sobivaid ja mittesobivaid käitumisi.
Kuidas kokkulepete visuaale kasutada?
- Otsustage koos lastega arutledes, millised on peamised rühma kokkulepped. Lähtuge alati positiivsest eesmärgist. Näiteks “Lepime kokku, kuidas meil kõigil on rühmas hea olla?”
- Kasutage positiivse alatooniga sõnu, kuidas lapsed peaks käituma (nt “meie jalad kõnnivad” on parem kui “ärge jookske”).
- Asetage visuaalsed kokkulepped nähtavale kohale laste silmade kõrgusele.
- Kui laps ei käitu sobivalt, siis suunake teda kokkuleppeid vaatama ja õpetage last analüüsima: “Mida me pidime tegema, et meil oleks rühmas hea?”
Kõigi materjalide puhul on tegemist intellektuaalomandiga ja selle kopeerimine ilma Varajase Kaasamise Keskuse kirjaliku loata on keelatud.