fbpx

Kuidas õpetada väikelapsele suhtlemisoskust – 15 sammu eduni

Kas oled kunagi mõelnud, et suhtlemisoskused ja empaatiavõime on mõnikord olulisem kui kõrge IQ? Kus laps suhtlemisoskuseid õpib? Üks võimalus on, et laps õpib kopeerides, aga siis ei tea ta, missugune käitumine on sobiv ja missugune mitte. Teine võimalus on, et me õpetame talle seda teadlikult. Mõned näited, kus õppimine toimub: liivakastis - kuidas õpetada oma asju jagama? Kas üldse peaks laps suutma oma asju jagada? Mis siis saab, kui laps liivakastis lööb?

Mida teha, kui… ehk mõtteid veebikoolituselt “Kas paneme “paha lapse” nurka?”

Kas paneme "paha lapse" nurka? Ei pane! Kas laps on üldse paha? Ei ole! Millised mõtted jäid kõlama meie veebikoolituselt "Kas paneme "paha lapse" nurka?"? Millal ja milliseid koolitusi veel tulemas on?

Kuidas kasvatada enesekindlat last?

Enesekindlus ja eneseteadlikkus on ühed võtmeoskused, et lapsest kasvaks empaatiline täiskasvanu. Kas oled sellele kunagi mõelnud? Me kõik armastame suhelda rõõmsameelsete ja õnnelike inimestega, kes suudavad teisi mõista, vajadusel toeks või abiks olla ja selle kõrval ka iseenda vajadusi märgata. Enesekindluse saavutamiseks peab laps kogema nii õnne kui ebaõnne, kurbust kui rõõmu. Lapsel on oluline teada ja tunda, et tema kõrval on toetav ja suunav täiskasvanu. Kuidas oma last sel teekonnal aidata?

Kuidas õpetada lapsele väljendusoskust?

Meie eripedagoog Kadri osales juba eelmisel aastal Eesti esimesel Montessori pedagoogikast lähtuval assistendikursusel, töötamaks 3-6 vanuserühmaga. Mida ta seal õppis? Äkki mõni Kadrit inspireeriunud mõte kõnetab ka Sind? 10 head mõtet kuidas lapsele positiivset mõttelaadi ja väjendusoskust õpetada leiad siit.
karistamine

Kuidas distsiplineerida last teda häbistamata?

Kui väikelaps on endast väljas, ei ole see häbiväärne ega karistamist vääriv käitumine. See on hüüd tähelepanu järele, märguanne magama mineku soovist või hoopis üleskutse kindlamate, järjekindlamate piiride kehtestamisele. See on lapse sisse- ja väljalülitusnupp, mis katsetab tema iseseisvumise piire. Kuidas luua toimivat ja efektiivset distsipliini?

Kuidas last keerulise käitumise korral maha rahustada?

Eriolukord on ära väsitanud nii lapsed kui vanemad. Lasteaialapsed ei ole kaua aega saanud toimetada oma tavapärases päevarutiinis. Paljudel on kodus vanemad õed ja vennad, kes vajavad vanema abi õppimisel või väiksemad õed-vennad, kes vajavad vanema suuremat tähelepanu igapäevategevustel. Seetõttu on lapsel vaja leida vahendeid oma vajaduste väljendamiseks. Kuna teadmisi ja oskuseid on veel vähe, siis sageli saab selleks vahendiks jonn. Kuidas aga aidata lapsel oma emotsioone kontrollida ja plahvatusohtlikku käitumist vätida?